zaterdag 10 april 2021

Wie schrijft, die blijft

Tijdens het doorzoeken van wat spullen op zolder trof ik een dagboekje aan. Het verhaalt over de bezigheden in het huisje in de buurt van Beekbergen. Grappig om na zoveel jaren te lezen wat we daar allemaal uitgespookt hebben. Het is weer in een telegramstijl weergegeven. Puntsgewijs heb ik notities gemaakt. Genoeg om wat herinneringen op te halen. De gewoonte van mij om veel op te schrijven is sinds 2001 alleen maar gegroeid. Vanwege mijn slechte geheugen. Als ik iets niet direct noteer, dan vergeet ik het.
De 'vondst' van het boekje leidde tot mijn berichtje met de titel Off grid. Van de periode voor 2001 weet ik me nog wel veel te herinneren. Maar ook toen schreef ik veel op. Misschien herinner ik me het ook beter vanwege het opschrijven. Dankzij het boekje weet ik nu ook, dat het stuk bosgrond inclusief het huisje in 2005 verkocht is. We hebben er heel veel plezier aan beleefd. Bij deze nogmaals mijn dank aan de fam. R.