donderdag 15 april 2021

Ruinerwold

Nadat we de laatste(?) aflevering hadden gezien, waren wij het er over eens, dat de vader hoe dan ook vervolgd dient te worden. Hij mag dan daartoe niet in staat geacht worden vanwege zijn gezondheid, maar dat neemt niet weg dat hij ernstig in de fout gegaan is.
Vanmorgen las ik dat de oudste kinderen hun vader toch voor de rechter gaan slepen. Goed zo! Een van de jongere kinderen heeft nu ook afstand genomen van de vader. Ik vind het wel mooi te horen, dat de oudsten hun jongere zussen en broer hun eigen keus laten maken. Zij schijnen een andere vader meegemaakt te hebben. Dat zou kunnen. Elk kind heeft een eigen beeld van de ouders.
Het verbaast mij wanneer door buitenstaanders gezegd wordt, dat die kinderen zelf beslissingen kunnen nemen. Volgens mij is dat niet zo. Ze zijn toch zeker op een bepaalde manier opgevoed zonder referentiekader van wat normaal en niet normaal is? Daar hebben zelfs de oudste vier nog moeite mee. Ik hoop dat de vader alsnog gestraft wordt. Misschien vervelend voor de jongere kinderen, maar een overtreding is een overtreding.