donderdag 22 april 2021

Kromme vergelijking

Mensen die bezwaren maken tegen de moderne vaccins, worden vaak benaderd met allerlei vergelijkingen met andere medicijnen.
Er gaan zelfs berichten rond waarin de bijverschijnselen van een paracetamol vergeleken worden met een spuit met AstraZeneca. Haha! Nou, doe mij dan maar twee paracetamolletjes. Ik mag er zelfs 6 per dag innemen. Zie daar al een groot verschil. Mensen die dat soort vergelijkingen maken hebben niet eens in de gaten op welk niveau het gebruik van een paracetamol zich bevindt. Dat is niet het niveau van 'anders word ik ernstig ziek'. Als ik besmet zou raken met een virus als het ebola, dan hoef ik niet lang te wikken en wegen over een vaccinatie. Besmetting met zo'n virus betekent in meer dan 90% van de gevallen onherroepelijk de dood. Dat geldt voor het coronavirus niet in die mate, maar dat is toch wat anders dan een pijntje hier of daar. Paracetamol is een beproefd medicijn. Bestaat al heel lang. Zelfs de kleintjes krijgen het toegediend. Zonder raadpleging van een arts of een schoolmeester. Ik weet overigens niet hoeveel mensen er overleden zijn vanwege het innemen van een paracetamol. Ik weet wel van mensen, die ondanks het nemen van een paracetamol zijn overleden.