vrijdag 2 april 2021

Foutje, bedankt!

Op een gegeven moment brak er een periode aan, waarin ik merkte dat ik het werk van vaklui / deskundigen moest controleren. Ze lieten steken vallen. Onder hen BOVAG garages, erkende installateurs, assuradeurs / tussenpersonen, makelaars en ja, zelfs artsen. Te gek voor woorden eigenlijk, dat ik van alle markten thuis moest zijn. Aan de andere kant toch ook wel erg leerzaam. Neemt niet weg dat mijn vertrouwen in al die deskundigen een flinke knauw heeft gekregen. Garages die hun werk niet deden, maar het wel op de rekening zette. Installateurs die cv systemen slordig en niet conform de afspraken installeerden, verzekeraars met hun kleine lettertjes die eerder gemaakte afspraken teniet deden en artsen die verkeerde diagnoses stelden en/of mij onnodige of verkeerde(!) medicatie voorschreven. De laatsten vragen mij tegenwoordig ook wat ik zelf denk dat ik mankeer. En makelaars die bij verkoop een veel te lage vraagprijs noemden (zo'n 10.000 lager) en een woning met een zichtbaar gebrek verkochten. En het was telkens : "Sorry, een foutje."
Als ik lees dat een fabrikant bij de bereiding van vaccins het J&J verwarde met het AstraZeneca mengsel, dan schud ik maar mijn grijze hoofd. In zo'n delicate omgeving (gezondheid) verwacht ik juist een strak kwaliteitssysteem. Of zit er weer geld achter? Probeert men op die manier het J&J vaccin tegen te werken? Ach ja, ik ga me steeds meer dingen afvragen. Moet ik voor vaccinatie de inhoud van het flesje ook zelf controleren met een zelftest?  Iemand heeft al een verkeerd tweed prik gekregen. Je zult tegenwoordig van niets weten en volledig afhankelijk zijn van zo'n vakman / deskundige.