zaterdag 13 februari 2021

Voetbal uit verveling

Gisteren keek ik af en toe naar de wedstrijd tussen NAC en Eindhoven. Ook in die regionen hetzelfde beeld zoals in de eredivisie. Veel ballen achteruit (ook als je achterstaat), met de rug naar de tegenstander verdedigen (doelpunt dus) en heel veel knullig balverlies. Vooral de speler nr 9 van Eindhoven maakte er een amateurpotje van. Dat die man niet gewisseld werd, snap ik niet. Maar ja, ik ben geen trainer, Ernie Brandts wel.
De trainer van PSV (ken zijn naam niet, maar lijkt me een aimabele man) heeft terecht kritiek op de VAR. Eindelijk iemand die zich openlijk uitspreekt tegen het selectief optreden van de VAR in Zeist. Het zal hem wel een straf van de KNVB opleveren, want zo gaat dat in het sportieve voetbal. De grove overtreding van de Argentijnse Ajacied tijdens de bekerwedstrijd was een knalrode kaart waard. Ik zie vaker overtredingen die door de VAR onder de pet gehouden worden. Ik bedoel, ze zijn nota bene op de tv tijdens de wedstrijden in de herhalingen te zien. Maar de VAR ziet ze niet. Laten we de VAR maar afschaffen en de wedstrijd geheel aan de scheidsrechters en hun mensen over.