donderdag 11 februari 2021

Mensen in de verdrukking

Ach, natuurlijk begrijp ik best wel, dat mensen het moeilijk hebben vanwege de coronamaatregelen. Met name het zeer beperkte sociale contact. Studeren is niet meer zoals ik dat deed : alleen in een kamertje. Studeren is tegenwoordig vooral lol hebben met andere studenten / leerlingen, sociaal actief zijn. Dus begrijp ik de studenten en scholieren wel een beetje. Een beetje, want ik had vroeger geen computer of telefoon om langdurig met anderen te chatten. Ik ben ook niet afkomstig uit een

knuffelcultuur. Tegenwoordig wordt er wel veel geknuffeld, hugs gegeven enz. Op zich een positieve verandering. Nu die zaken naar de achtergrond zijn verdreven, is het voor velen een groot gemis.
Net zoals het directe oogcontact. Niet via de telecom, maar fysiek samen in een ruimte. Even een hand vasthouden als het nodig is. Over dit soort zaken hoor ik het kabinet of het OMT niet. Men vergeet dat mensen ook daarvan ziek kunnen worden.