woensdag 17 februari 2021

Gedachtespinsels

De ijsberen en pinguïns mogen weer naar buiten.
 "Naast iemand slapen van wie je houdt, doet je sneller slapen, brengt je tot rust en doet je langer leven", las ik ergens. Voor velen is die iemand een hond geworden. Naar aanleiding van een duur potje crème (€40,-) tegen rimpels : "Rimpels laten zien dat je veel lacht, littekens dat je leeft en grijze haren dat je om anderen geeft". Dus waarom dat alles verbloemen? Trouwens, knieën, handen, ellenbogen en hals verraden toch wel je leeftijd. Depressief zijn geeft aan dat je nergens meer omgeeft. Angst vertelt dat je te veel om alles geeft. Of anders gezegd : een depressie houd je vast in dingen die gebeurd zijn. Angst houd je vast in dingen die nog moeten komen. Je zult maar van beide last hebben.
Ik ben geen boekenlezer, maar soms kom je op een punt dat je moet kiezen : een blad omslaan of het boek sluiten. Ik lees de samenvatting.

Sommige mensen komen van heinde en verre om iemand te begraven. Maar toen ie nog leefde was de afstand te groot om hem te bezoeken.
Er zijn mensen die naar je broodwinning vragen, omdat die voor hen het niveau van respect bepaalt dat je van hen zult krijgen. Daarom zeg ik dat ik zwerfvuil opruim. Dan zijn de mensen die dat ten zeerste respecteren de juiste mensen voor mij.