vrijdag 12 februari 2021

Kort geknipt

Vanwege de sneeuw kan Fenna last krijgen van sneeuwklonten tussen de kussentjes van haar poten. De sneeuw gaat klonten vanwege de beharing daar. Dus heb ik Fenna begin deze week maar even platgelegd om het haar tussen de kussentjes wat af te knippen. Gelukkig is ze gewend aan het gepruts aan haar lijf. Ze blijft rustig liggen, terwijl ik poot voor poot de haren met een scherp, puntig schaartje voorzichtig wegknip. Ik houd daarbij haar poot stevig vast, zodat ze geen plotselinge trekbeweging kan
maken met als risico een schaarpunt in haar poot. De poten zijn erg gevoelig, ook tijdens het knippen. Vandaar.
Zo'n extra knipbeurt (ik houd het haar erg kort) scheelt veel. Ik heb haar na de behandeling nog niet raar zien lopen vanwege een klont sneeuw onder een van de poten.
Men doet hier veel om de doorgaande wegen en fietspaden begaanbaar te houden. Ook de bushaltes worden sneeuwvrij gemaakt. Dat is dan weer een voordeel van het wonen in een dorp.