vrijdag 26 februari 2021

Een dilemma

 Met betrekking tot de invoering van een Europees vaccinatiepaspoort / -bewijs vraag ik me af hoe de controle erop aan de grenzen gaat plaatsvinden. Als men de ouderwetse douane weer gaat activeren, dan ben ik wellicht bereid me te laten vaccineren. Niet vanwege het paspoort, maar vanwege het gevolg dat de ongebreidelde instroom van uitkeringszoekers wellicht gestopt kan worden. Echte vluchtelingen blijven welkom. Er zullen natuurlijk ook valse bewijzen gemaakt gaan worden, die te koop aangeboden zullen worden. Al met al zou ik het niet echt een probleem vinden om de vakanties voortaan in eigen land door te brengen. Nederland is best groot.
Het volk begint merkbaar te morren. Logisch. Eerdere bijeenkomsten / demonstraties hebben niet geleid tot een explosie van besmettingen. Laat het virus zijn gang gaan, dat is goed voor onze weerstand. Bescherm enkel de ouderen en anderen met een mindere weerstand. En stop dat zinloze testen.