zaterdag 20 februari 2021

Fact check?

Vanwege de noodtoestand in Texas vroegen Texanen zich af, waarom president Joe Biden geen hulptroepen (National Guard)stuurt. Hoewel het slechts een vraag is, dook een Fact Check instantie er direct bovenop. "Joe  Biden treft geen enkele blaam, want de gouverneur moet dit regelen", aldus de fact checker. Grappig, want toen er rellen in diverse steden waren, kreeg Trump de schuld omdat hij geen National Guard wilde sturen. Op die berichten heb ik geen soortgelijke Fact check correctie gezien. 😕

Ik begin me toch wat zorgen te maken. Zorgen over de ouderen die al dan niet onder (zachte) dwang gevaccineerd worden. In een Berlijns tehuis zijn 6 of misschien zelfs 8 ouderen na vaccinatie overleden. In Bielefeld zijn zeven oudere mensen overleden na vaccineren. Daar zijn ook meer dan 30 gevaccineerden toch besmet geraakt (iets wat ik vanwege andere berichten al verwachtte). Waarom worden dergelijke gevallen buiten de reguliere pers gehouden? Waarom komt er geen duidelijkheid over al die overlijdensgevallen? Waarom blijft men roepen dat het niets te maken heeft met vaccineren? Door mensen informatie te onthouden, kunnen zij geen juiste beslissing nemen.
N.B. Als ik zo'n bericht in het Nederlands lees, ga ik eerst op zoek naar een originele versie ervan.