donderdag 11 februari 2021

De VVD-pot en de FvD-ketel

Oké, de berichtjes van Baudet. Als politicus lig je nu eenmaal onder een loep. Helemaal als de verkiezingstijd aanbreekt. Aan de andere kant : er is in het verleden en nu nog steeds veel onderzoek gedaan op basis van culturele achtergrond. Ook wat o.a. het IQ betreft. Wat men met die informatie doet of wil doen, weet ik niet.
Wat mij direct opvalt is de reactie van Mark Rutte over de berichtjes van Baudet. Ik bedoel, Rutte c.s. hebben nota bene op basis van racisme en discriminatie zo'n 20.000 gezinnen via de Toeslagenaffaire in de vernieling geholpen. Hoeveel dat er zijn vanwege de berichtjes van Baudet weet ik niet precies. Dus de afschuw van Rutte vind ik zeer hypocriet. Iets wat de betreffende journalist natuurlijk niet naar voren durfde te brengen. Trouwens waren het eerder niet PvdA leden (Samsom, Spekman en Oudkerk), die zich openlijk racistische en discriminerend zo geuit hebben jegens Marokkanen? Daar was toen nauwelijks enige commotie over. Men werd zelf vrijgesproken! Terwijl een vraag Meer of minder Marokkanen? tot enorme ophef leidt. Of heeft links daar soms een vrijbrief voor? Rutte werd wel een keer veroordeeld wegens racisme. Kortom, ik zie liever dat men consequent reageert en handelt als het om racisme en discriminatie gaat. Dus niet alleen heftig reageren op Wilders en/of Baudet en bij anderen zwijgen.