maandag 22 februari 2021

Holle ruimte

Opvallend dat het supermarktpersoneel zo gezond blijft. Vanmorgen heb ik de bekleding van de schuifdeur even verwijderd. Zo kon ik wat gemakkelijker bij het portierslot komen. Het slot draaide erg stroef en ik wilde weten waarom. Toen ik de bekleding verwijderd had, viel mij direct de kale, holle ruimte op. Er lag een stukje isolatie, dat was alles.
Ik heb eerst het slot weer soepel gemaakt. Ik heb het zo goed en kwaad als het ging in die kleine ruimte schoongemaakt. Daarna heb ik al bewegend  de scharnierende punten gesmeerd. De boel ging merkbaar soepeler werken. Toen ik het slot met de sleutel probeerde, voelde ik een hemelsbreed verschil.
Weer binnen heb ik achter mijn laptop plaatsgenomen. Ik heb even een oproepje op het www geplaatst, om aan een restant isolatiemateriaal te komen, bedoeld om in het portier te plaatsen. Er zijn weliswaar veel koudebruggen in zo'n portier, maar alle beetjes helpen. Al was het maar om geluiden te dempen.