maandag 15 februari 2021

Antivorstscherm

past net niet
Vind je die antivorstschermen voor de auto ook zo scheurgevoelig? Zomers gebruiken we ze tegen de zon en 's winters tegen de nachtvorst. Als er wat wind staat scheuren ze snel kapot. Voor de voorruit van de bus was geen scherm verkrijgbaar met de juiste maat. 
Om die reden heb ik zelf zo'n scherm gemaakt. Van isolatiemateriaal dat normaal gesproeken achter een cv radiator geplaatst wordt. Dat formaat is hoog genoeg voor de ruit. De lengte kon ik op maat knippen.
Wat de bevestiging betreft heb ik schoenveters gebruikt. Die heb ik met speciale sterke tape aan het scherm bevestigd. Ik heb de posities van de bevestigingsveters dusdanig gekozen, zodat ze overeenkomen met mogelijke bevestigingspunten aan de bus. Ergo : ook maatwerk. Het enige nadeel blijft toch de aluminium toplaag. Die is en blijft flinterdun en dus gevoelig voor scheuren. Omdat de onderlaag dikker is, is het geheel wel steviger. Neemt niet weg, dat ik blijf uitzien naar een nog beter alternatief.