zaterdag 8 december 2018

Tegenpolen

Nog niet zo lang geleden zag ik zangeres Edsilia Rombley op de tv. Ik vind haar niet alleen een zeer goede zangeres, maar ook een prachtige persoonlijkheid. Volgens mij zou ik de hele dag met haar kunnen lachen. Ze was weer heel open en enthousiast aan het vertellen. Ze zag er anders uit dit keer. Ze had een smaller gezicht, maar niet minder mooi.
Ik moest onwillekeurig aan Sylvana denken. Die vrouw is de tegenpool van Edsilia. Tenminste, dat is mijn ervaring na ook Sylvana een aantal keren te hebben aangehoord. Edsilia is de plus- en Sylvana de min-pool. Als ik plus en min samenvoeg, ontstaat spanning en kortsluiting. Daar kreeg ik dus last van toen ik even aan Edsilia's tegenpool dacht. Ik schat zo in, dat Edsilia veel beter een boodschap kan overbrengen dan haar tegenpool.