zondag 2 december 2018

Een ander opstapje

Op verzoek heb ik een paar weken geleden een ander opstapje, trapje, voor de camper gekocht. Voorheen gebruikten we een kunststof krukje en soms de 'ritselkist' als opstapje. Maar één trede bleek toch net te hoog voor mijn reisgezel. Dankzij het internet heb ik hier in de buurt voor zeer weinig een gebruikt, doch nog in goede staat verkerend opstapje gekocht. Het metalen frame vertoont wat roest, maar die zit aan de oppervlakte. Ook onder de rubberen matjes zit wat roest. De komende week ga ik het trapje wat opknappen, zodat ie er weer als bijna nieuw uitziet en tegen vocht bestand is. Ik koos ook voor dit trapje, omdat een eventuele aanpassing (lagere optrede) gemakkelijk te realiseren is. Hoewel, er moet dan wel weer wat gelast gaan worden. En ik doe liever alleen dingen waar ik goed in ben. Dus zal ik in dat geval de hulp van onze andere zoon inroepen, want in lassen is hij weer goed.