woensdag 12 december 2018

Conform indeling

Zoals voorgenomen ben ik vanmorgen, op mijn verjaardag, naar de Milieustraat geweest. De bus lag vol afval. De kunst is om bij het inladen de juiste volgorde te hanteren, zodat ik van bovenaf kan uitladen, zonder heen en weer te hoeven rijden van de ene container naar de ander en weer terug. Dat betekent wel, dat ik de indeling van de vuilstort vooraf moet weten. Ik kom daar niet vaak, dus hij is dan lastig te onthouden. Maar dat zie ik dan als een uitdaging. Ik kom vaker in bepaalde supermarkten en daar ken ik de indeling beter van. Tijdens het lossen bleek ik slechts twee fouten te hebben gemaakt. Geen ernstige, dus ik hoefde geen extra rondje  of achteruit te rijden en ook niet te sjouwen. Ik was een oude Senseo vergeten. Die moest ik achteraf in de kleine huishoudelijke apparatencontainer te gooien en wat stroken trespa, die in een speciale bak gedeponeerd moesten worden. Die bak stond gelukkig tegenover de container waar ik op dat moment aan het lossen sloeg. Geen gekke score dus. Ik krijg altijd een extra opgeruimd gevoel als de boel geloosd is. Ook al is het van een ander.