zaterdag 29 december 2018

Geen remmen meer

Vaak gaat het goed, soms gaat het fout. Vanmorgen ben ik begonnen met het vervangen van de remslangen van de Ducato. Ze zitten bevestigd tussen de remklauwen en de stalen leidingen. De Ducato heeft aan de voorzijde bij elk wiel dubbele remleidingen en -slangen. Het lossen en vervangen van de eerste verliep vrij soepel. "Hoera!", dacht ik nog. Bij het losmaken van de tweede ging het (natuurlijk) mis. Een van
de steeksleutels schoot uit met gevolg een scheurtje in de koperen leiding, vlakbij de nippel! Grrr! Net op het moment dat ik er lol in kreeg. Een ongelukje zit dus in een heel klein hoekje.
De leiding is te repareren, maar daar is speciaal gereedschap voor nodig. Ik weet wel hoe zo'n reparatie uitgevoerd moet worden, dus dat scheelt. Ik kan de leiding iets inkorten en er vervolgens weer een nieuwe nippel en een kraagje op zetten. De remslang is namelijk lang genoeg.