zaterdag 1 december 2018

Goed communiceren

Tegenwoordig communiceert men veel via de digitale weg. Die manier van contacten leggen en onderhouden heeft al voor veel ellende gezorgd. Gewoon, omdat in veel gevallen de lezer het bericht verkeerd leest of met een verkeerde emotie leest. Een vergeten smiley doet een grappig bedoelde opmerking opeens in een serieuze veranderen. Misvatting ontstaan ook omdat men elkaar nauwelijks of niet kent. Maar het kan ook een kwestie van een verkeerde weergave zijn. Deze week schreef iemand een e-mail naar de gemeente :

"..... De ophaaldienst is geweest, maar in mijn papierbak zit nog wat papier. Wanneer wordt ie geleegd?...."

Het antwoord van de gemeente : ".....helaas kunnen wij de ophaaldienst niet nog een keer lang laten komen. Waarschijnlijk heeft het papier klem gezeten. Als u het restant kwijt wilt, kunt u dit gratis naar de Milieustraat brengen...."

De werkelijke situatie : De ophaaldienst is halverwege de straat gestopt met het legen van de kliko's. De (volle?) wagen is weggereden en daarna niet meer teruggekeerd. Er staan nu nog veel volle kliko's langs de straat, waaronder die van de e-mail schrijver.
De schrijver reageerde erg boos op het antwoord van de gemeente. Van die dingen dus.