zaterdag 22 december 2018

Humeyra en de politie

Als ik het nieuws geloven mag, dan plaats ik zeer grote vraagtekens achter de manier waarop in Rotterdam omgegaan is met de klachten van het vermoorde meisje Humeyra.
Toen zij aangifte deed van de doodsbedreiging liet ze een foto van de dader zien. Daarop stond de zware crimineel afgebeeld met vuurwapens. Van de politie verwacht ik dan, dat ze uit hun stoel springen om die gevaarlijke idioot direct met een arrestatieteam op te pakken. Al was het maar vanwege zijn crimineel verleden in combinatie met illegaal vuurwapenbezit. Maar nee, het arme kind kreeg te horen dat ze volgende week maar nog eens langs moest komen. Ongelooflijk! In mijn ogen heeft de politie ernstig gefaald en is daarom op z'n minst medeverantwoordelijk voor de dood van Humeyra. Nu maar hopen dat de media het verloop van deze tragedie niet correct was weergegeven.
Mocht het wel zo zijn, dan hoop ik dat een echte rechter de betrokken politiefunctionarissen zal veroordelen.