donderdag 6 december 2018

Orde op zaken

Gisteravond hebben wij geen Sinterklaas gevierd. We spelen al het hele jaar voor Sint en Piet, dus gisteren lekker niet. We hebben het gourmetstel tevoorschijn gehaald, om gezellig met z'n tweetjes de avond te beginnen. We kregen ook nog een gast aan tafel; Ben. Het werd een gezellig etentje.
Vanmorgen heb ik weer wat tijd en energie (geen geld dus) gestoken in de herinrichting van de loods. Ik heb de werkbank vastgezet tegen de achterwand. Daarna heb ik nog wat demontagewerk verricht. Ik begon met de oude werkbank en bankschroef. Die heb ik ooit voor een 10 tje van een joch overgenomen. Dat werkbankje heeft een aantal jaar zijn nut bewezen. De investering was een schot in de roos.
Maar we hebben nu een grote, stevige werkbank met nieuwe bankschroef. Dus ik heb de oude uit elkaar gesleuteld. De bankschroef ging bij het oud ijzer en het hout bij het afval voor de milieustraat. Ik kreeg wat meer ruimte, zodat ik het gescheiden metaal beter kon opslaan. Tussentijds heb ik nog een boiler gedemonteerd.  Tegen lunchtijd, 12.30 uur vond ik het welletjes voor vandaag. De ochtend was weer erg zinvol.