donderdag 27 december 2018

Doortastend optreden

Vanwege mijn werk heb ik geleerd snel en adequaat te reageren. Niet al te lang nadenken, maar snel knopen doorhakken. Snel een beslissing nemen was nodig om geen oponthoud in een project te veroorzaken. Tijdens de testen die ik gedaan heb, kwam dat geregeld naar voren : u neemt graag en snel beslissingen. En dat is zo.
In die periode kon ik snel zaken analyseren, tegen elkaar afwegen en een besluit nemen. Daar is tegenwoordig met mijn trager geworden grijze massa meer tijd voor nodig, maar.... het besluit volgt nog steeds. Ik houd er niet zo van om toestanden in mijn hoofd te hebben die blijven malen. Als gevolg daarvan beschouw ik besluitloze mensen vaak als degenen die met de vingers tussen de deur heel lang blijven klagen, zonder op het idee te komen de deur even te openen. Waarschijnlijk zien zij oplossingen minder snel of helemaal niet. Met gevolg dat kwesties blijven slepen, met alle, vaak nare, gevolgen van dien.