zondag 23 december 2018

Een chip in mijn nek?

Als ik mensen zou vragen of ze bereid zijn een chip onderhuids te laten aanbrengen, zodat men hen kan identificeren en lokaliseren in bepaalde situaties, dan zegt bijna 100% : "Nooit van mijn leven!" Of misschien bij een kind van hen.
Ik kan ze geruststellen; het gaat niet gebeuren. Nee, het is erger, het is al gebeurd. Uit eigen vrije wil loopt het gros van de mensen rond met een chip. Niet zozeer in hun nek, maar in hun hand! Haha! En die chip gaat veel verder dan identificeren en lokaliseren. Die chip zorgt voor de dagelijkse indoctrinatie en beïnvloeding op allerlei gebied via allerlei berichtjes. Berichtjes die leuk en/of interessant lijken, maar die de eigenaar van de smartphone dagelijks volgen, identificeren, informatie van de drager / eigenaar stelen en hem beïnvloeden. En dan heb ik het maar niet over de gevaren van straling (o.a. wifi) voor de hersenen. En dat alles op vrijwillige basis. Wat zeg ik? Een smartphone, een technologische helm, moet! Men wil in alles ons besturen. Worden we toch Another brick in the wall.