maandag 31 december 2018

Naar het buitengebied

.....ikke zielig...
's Morgens is het nog stil voor wat betreft het vuurwerk. Dan kan ik Fenna uitlaten, zonder dat ze last heeft van stress. Vanmiddag ben ik met haar naar het buitengebied gereden, ergens tussen Dronten en Elburg in een stukje bos. Daar heb ik haar uitgelaten. Aangelijnd, want ook daar kon ik vuurwerk horen, dat blijkbaar bij een boerderij afgestoken werd. En Fenna met haar zeer scherpe gehoor ontging dat dus niet. Gelukkig bleef ze rustig genoeg om gewoontegetrouw haar behoefte te doen. In deze periode van vuurwerk wil ze daarna subiet weer naar huis. Ik ben toch wat verder gewandeld, maar dat verliep dermate moeizaam, dat ik tot grote opluchting van Fenna rechtsomkeer maakte richting de auto.
Maar goed, ze is weer uit geweest en heeft gedaan wat ze moest doen. Vanavond zal het nog lastiger zijn. Tenzij men zich houdt aan het dringend verzoek om tussen 22 en 23 uur even te stoppen met het afsteken van vuurwerk.