maandag 16 oktober 2023

Zonder sambal!

Zo'n keelontsteking is op zich al vervelend genoeg. Vooral het hoesten, waar ik inmiddels de bekende spierpijn aan mijn bovenlijf aan overhoud. Maar het kan erger.
Ik werd afgelopen vrijdag dus ziek. Typisch, weer een vrijdagongeval. Het mag dan de 13e geweest zijn, maar daar heb ik niets mee. Mijn 'ongelukjes' heb ik meestal op de vrijdag, al ben ik daarin mijn hoofd helemaal niet mee bezig. Het is telkens achteraf dat ik tot dat besef kom.
Wat ik eerlijk gezegd het ergste vind, is dat ik mijn nasi zonder sambal moest eten. Tegen beter weten in, had ik toch een klodder sambal op mijn bordje nasi met kerriekip (Sonja kan heerlijk koken!) gekwakt. Maar na de eerste hap, sloeg mijn keel groot alarm in de vorm van een bijna verstikkende hoestbui! Ik had het kunnen weten, maar ja. Ik dacht weer eens : "Ach, wat zou het? Gewoon doen." Neemt niet weg dat de nasi met kerriekip mij toch goed gesmaakt heeft. Vanavond gaan we op herhaling, maar dan zonder sambal.😥