donderdag 19 oktober 2023

Een inhaalslag

Twee voor de prijs van een. Ja, ja. Ik ben dan zo'n iemand die denkt : "Wordt er zoveel aan één verdiend?" Natuurlijk kan het een stukje investering zijn van de afdeling Marketing. Maar goed, ik laat me niet zo gek maken door reclames. Ik let op de prijs in relatie tot de inhoud.
Het was dit keer aan mij om wat inkopen te doen. Dit keer kon ik mijn verslaving niet meer weerstaan. Ik liep al een dag of wat met de gedachte weer eens iets pittigs te eten. Ik had alleen wat gehakt nodig, want de rest ligt thuis in de voorraadkast. Ik heb had het volgende nodig :

175 gram gehakt
een blikje tonijn op water
een uit
drie pepertjes (of een eetlepel sambal)
wat ketjap
wat gesneden paprika.

Als eerste een gesneden ui wat in zonnebloem olie gefruit in een koekenpan. Met wat knoflook en ketjap. Toen heb ik het gehakt eraan toegevoegd en geruld. Daarna heb ik de pepertjes fijn gewreven met de tjobek (vijzel) en eraan toegevoegd. Als laatste heb ik de paprika en de tonijn toegevoegd.
Van het blikje tonijn heb ik een deel van het vocht eerst laten weglopen.
Na wat gepruttel heb ik de pittige hap op twee geroosterde boterhammen (pistolets kan ook) gedaan. Dat was me even smullen zeg!
Ik kan het gerechtje natuurlijk ook bij de rijsttafel of een bordje bami of nasi goreng eten.