zaterdag 28 oktober 2023

Een rijsttafeltje

Gisteren had ik het plan opgevat om weer eens wat bij de Chinees te gaan halen. Maar vanmorgen kwam ik daarop terug. Mijn portemonnee heeft mij vermanend toegesproken. 😅 Ik dacht, "Ach ik zit wat ruimer in mijn vrije tijd." Dus besloot ik zelf maar aan de slag te gaan.
Ik heb sajoer boontjes gemaakt en pittige gehakt. Van wat ribbetjes heb ik babi ketjap gemaakt. Rendang staat ook op het menu, evenals gebakken tahoe. Het blokje tahoe (tofoe) heb ik voor de helft in plakjes gesneden en in olie wat bruin gefrituurd. We eten ze met wat ketjap saus. De rest heb ik in kleine dobbelstenen gesneden en door de sajoer en het pittige gehakt gedaan. We eten dat alles met nasi poeti / putih, ook wel witte rijst genoemd. Kortom, we eten vandaag en morgen dus een bordje nasi rames. Vooral morgen zal het nog lekkerder smaken. Selamat makan, luitjes!