vrijdag 27 oktober 2023

De keerzijde

Een kreet als "From the river to the sea..." wordt aan Hamas gelieerd en dus verboden. Free Palestine is er ook zo een, net zoals Stop the genocide! Dus er zullen nog wat kreten verboden gaan worden. Zelf interpreteer ik de kreet From the river to the sea heel anders. Voor mij betekent het dat het Palestina een vrij gebied moet worden waar zowel Joden, Moslims, Christenen en niet-gelovigen mogen wonen en leven. Het is maar net welke negatieve lading iemand aan een kreet geeft. Als ik roep Weg met Rutte! betekent het niet dat ik hem wil laten vermoorden. Een aanhanger van Rutte zal zo'n uitspraak wel op die manier kunnen interpreteren en vanuit die optiek mij te kunnen aanklagen. De context speelt ook mee, maar ja, die wordt maar al te vaak gewist. Dat is de werkwijze van de hedendaagse media. Gelukkig is er nog het internet.