dinsdag 27 juli 2021

Vakantie bij oma en opa

Wij beiden zijn nooit met onze oma en opa op vakantie geweest. Nee, bij oma en opa zijn was op zich al een soort vakantie voor ons. Iemand zei dat met de grootouders op vakantie gaan leuker is. Daar ben ik het niet mee eens. Afgaande op mijn eigen ervaringen, ik ging ook met een vriendje op vakantie, vond ik het doorbrengen van mijn vrije dagen bij mijn oma en opa net zo leuk of zelfs leuker. Kippen voeren, eieren rapen, hokken schoonmaken, paardensla zoeken enz. het zijn stuk voor stuk leuke herinneringen. Oma (vooral) en opa moesten veel en hard werken. Die hadden weinig tijd om hun kleinkinderen te vermaken. Ze hadden ook geen geld voor een vakantie. Ik herinner me wel een bezoek met oma aan de Leidse Hout, waar ik naar reeƫn keek. En dat dagje naar het strand met oma. Toen gingen we met de tram. Ik met mijn wollen zwembroekje en oma, die een mes vergeten was en dus het brood met haar vinger met boter insmeerde. Haha! Gewoon bij oma en opa zijn was al leuk op zich. We vermaakten ons telkens weer. Al die dagen vormden telkens weer leuke, onvergetelijke vakanties. Zonder geld, zonder luxe en zonder zorgen.