vrijdag 16 juli 2021

To all the girls

Als ik dit nummer hoor zit ik achter een bureau bij een bankinstelling een ontwerp te maken voor een netwerkconfiguratiebeheersysteem. Een mondvol, maar ook een enorme klus. Niet alleen moesten hard- en software geregistreerd worden, maar ook hun onderlinge samenhang. Zelf vond ik het een schitterende uitdaging. In die jaren 80 klonk plots dit nummer in onze kantoorruimte. Een collega zong het en ik viel als '2e zanger' in. Wat hebben we gelachen.
Het nummer is inmiddels wel erg gedateerd. Vanwege maatschappelijke veranderingen. Want die meiden zullen misschien wel mannen geworden zijn. Of transgenders of non-genders. De titel zou dan kunnen zijn : To all the guys that were girls before, who traveled in en out my door enz. Het lijkt me trouwens een vreemde gewaarwording wanneer er plots een kerel op me af zou komen, die zegt : "Ik heb vroeger met je staan zoenen." Gekke wereld.