maandag 19 juli 2021

Spelen met vuur

Het is voor ons wel weer even wennen; zo'n camping met kinderen. 's Avonds werd een vuurtje door hen gestookt. Ze roosterden marshmallows. Op een gegeven moment was het snoepgoed op en begonnen ze met het vuur te klieren. Er was geen ouderlijk toezicht. We zagen meisjes met nylon rokjes / jurkjes aan, die ook meededen. Ze staken takken in brand en zwaaiden ermee. De vonken vlogen alle kanten op. Ze stonden ook vlakbij een tent. Zo'n VW bus model van de Action. Wij weten hoe gevaarlijk het is wanneer dat nylonmateriaal in brand vliegt. Ik zat echt in dubio of ik die kids moest waarschuwen of niet. Wij zijn wat het gevaar van nylon bij vuur betreft zo groot geworden. We hadden immers nog kolen- en later gaskachels. Ik besloot in mijn luie stoel te blijven zitten. Aan het gepraat en geschreeuw te horen worden de kids nogal vrij opgevoed. Het is dan al snel snel : "Waar bemoei jij je mee?!" Het is voor mij ook vakantie.