dinsdag 13 juli 2021

Service zoals het hoort

Toen ik er zelf niet meer uitkwam, heb ik de kapotte harde schijf naar een pc-dokter laten brengen. We hadden vooraf via e-mail contact. De dokter legde keurig zijn werkwijze uit inclusief de kosten. Dus ik wist financieel waar ik aan toe ben en wat ik wel en niet kon verwachten.
Een uur na aflevering van de schijf kreeg ik een statusberichtje. De dokter was er druk mee bezig en kon relatief veel bestanden redden van verlies. Er was een aantal sectoren beschadigd. Hij legde mij uit wat hij aan het doen was en wat er nog te doen viel. Ik kreeg ook wat advies aangaande een nieuwe externe schijf. Als ik hem die zou leveren, zou hij alle geredde data voor mij op die schijf plaatsen.
Vanmorgen ben ik op de fiets gestapt en heb ik de nieuwe gekocht. Hij was nota bene in de aanbieding, dus een gelukje bij een ongelukje. Ik ben daarna bij de dokter langs geweest. Hij liet mij de stand van zaken zien en nam de schijf in ontvangst. Zoals het er nu naar uitziet, krijg ik morgen de nieuwe schijf met de geredde data terug. Ik was aangenaam verrast te zien hoeveel bestanden er toch nog hersteld zijn. Vooralsnog ziet het er goed uit. Het glas is nog steeds half vol.