vrijdag 30 juli 2021

Sta niet zo te trutten!

 Penalty! Maar nog voordat Martens de bal raakt, stapt de Amerikaanse keeper al naar de rechter hoek. En toch kiest Martens ook die hoek. En dan ook nog met een slappe trap. Zonder enig overtuiging. In het algemeen vindt ik de Leeuwinnen zwak spelen. Net zoals tijdens de gewonnen wedstrijden met veel goals. Er zit geen vuur in. Zelfs niet tegen de Amerikanen, wat een revanchewedstrijd zou moeten zijn. Over de tot nu toe gespeelde wedstrijden heen, vind ik nr 14 erg zwak spelen. Veel gevallen van zwak verdedigen en aanvallen. Wat het spel betreft is het net het mannen Oranje : veel te traag, veel te veel lopen en veel te weinig met de blik op het veld. Bij heel veel spelmomenten dacht ik : "Sta toch niet zo te trutten met die bal!" In mijn enthousiasme vergat ik dat het damesvoetbal is.