donderdag 29 juli 2021

Jammer dat het zo gaat

Een tijdje geleden had ik een goed gesprek met de eigenaresse van een grote hond. Dat was het gevolg van een 'aanval' van haar loslopende hond op de aangelijnde Fenna. Ze bood haar excuses aan beloofde mij, dat ze haar hond voortaan zal aanlijnen.
Deze week was mevrouw in haar voortuintje bezig toen ik met Fenna op pad ging. Wat denk je wat daar losliep? Haar hond. Hij had ons niet gezien dus stak ik subiet over. Toen we het huis passeerden keek de hond op. Zijn oren gingen wat overeind en hij nam gelijk een zekere houding aan die veel weg had van op scherp gaan staan.
Hij bleef aan de andere kant van de straat, dat wel. Gelukkig maar, want als de mastiff op ons af gerend was, had ik hem iets aangedaan. De vrouw heeft ons niet zien voorbijkomen. Jammer dat het zo gaat.