donderdag 22 juli 2021

Op Mars wonen?

Minister De Jonge wil niet voldoen aan de wet, de eis van de Tweede Kamer en de uitspraak van de rechter. Hij weigert conform de WOB inzage te geven in stukken betreffende het coronabeleid. De Jonge koopt tijd om die stukken aan te passen en/of zoek te maken.
Vandaag las ik op het labeltje van een theezakje de vraag of ik op Mars zou willen wonen. Daar hoefde ik niet over na te denken : Nee! Ik heb daar niets te zoeken. Ik vind het overigens ronduit schandalig, dat rijke mensen voor hun plezier een ruimtetripje maken. Voor miljoenen even ons milieu vol blazen met schadelijke stoffen van een raket. Om een tijdje in de ruimte te kunnen verkeren. Een raket die vanwege de productie ervan ook al schade aan het milieu toegebracht heeft. Deze rijken zijn ook zeer grote vervuilers en aso's. Voor hoeveel gewone mensen hebben zij in die paar uur vervuild? Ik zal er geen traan om laten wanneer dergelijke mensen niet zouden terugkeren naar de aarde. Met 23 miljoen zou ik heel veel armen en zieken gelukkig(er) kunnen maken. Dus het geld voor een enkeltje naar Mars zie ik liever aan iets zinvols besteed worden.