zondag 13 juni 2021

Ziende blind

Fenna wil helemaal zwart worden
Er zijn mensen...., die geen oog hebben voor anderen. Zo las ik een oproep aan de lokale VVD om op het gebied van sociale zaken niet alleen naar het geld te kijken. Dat lijkt mij een haast onmogelijke opgaaf voor die partij. Tenzij je de kunst verstaat om een schildpad te laten hardlopen. Maar dat is meer een circusact.
Hier op de camping loopt een flinke mevrouw met een teckel. Je weet wel, zo'n wandelende knakworst. Ze laat hem op de camping uit. Het beestje mag van haar overal zijn pootje optillen. Ook op lege standplaatsen. Nou, lekker dan. Ze heeft ook de gewoonte nogal langdurig bij onze plek te gaan staan. Je ziet haar staan wachten op een praatje. Daar hebben wij geen trek in. Ik weet zeker dat ze dan pardoes in mijn stoel gaat zitten, iets te drinken bestelt en mij terloops vraagt of ik soms een vluchteling ben.
Laatst liet ze haar teckel kennismaken met een paar andere honden. Die lagen voor een camper. Aangelijnd. Tot dan was het rustig. Maar toen die knakworst zo dichtbij kwam (mevrouw vierde vrolijk de lijn) begon het blaf- en gromfeest. Wat denk je? Terwijl de eigenaren van de twee honden probeerden hun beesten te kalmeren, bleef zij staan praten tegen hen. De teckel ging ook tekeer. Het stel zei niets terug. Het keek alleen geƫrgerd. Blijkbaar kan niet iedereen "opzouten!" roepen en kunnen zienden blind zijn. Het duurde daarom even voordat mevrouw en haar knakworst hun wandeling voortzette.