woensdag 30 juni 2021

Schluss!

Duitsland is door Engeland uit het EK geschopt met 2-0. Prachtig! Geen leedvermaak mijnerzijds hoor. Ik bedoel, de deskundigen refereerden aan de statistieken en wezen vooraf Duitsland aan als winnaar. Het was wel flink aanpoten voor de Engelsen, want van Duitsland winnen blijft lastig. Je bent was echt winnaar als die Duitsers in de bus op weg naar het hotel zijn. Die gasten blijven maar doorgaan. Oranje is dus net zo goed als Duitsland. Hoera! Volgens de Nederlandse scheids (en de VAR) waren beide doelpunten 'schoon'. Dus hoeven we niet weer een inval te verwachten anders dan die van toeristen. Hier en daar zag ik trieste Duitse gezichten op de tribunes. Tot aan een huilend kind toe. Wat zal haar vader vooraf tegen haar gezegd hebben? In elk geval niet dat het maar een spelletje is. Anders zou ze niet zo emotioneel reageren. De impact van een doelpunt is enorm bij het arme kind. Afgaande op de reactie van het kind zal pappa iets gezegd hebben in de trant van : "Als die witten winnen, is ons lot bezegeld, mijn kind!" Later die avond :

Wer reitet so spät duch Nacht und Wind?
Es ist ein Vati mit seinem Kind.
Er hat das Mädchen wohl in dem Arm
Er faßt sie sicher, er hält sie warm.

Ik ben niet zo goed in rijmen en dichten. Dus kon ik geen regels in het Duits bedenken met de woorden 'asiel aanvragen' en ' braadworst in het AZC'.