zondag 20 juni 2021

Doen wat gezegd wordt

Zo ben ik opgevoed, de meesten van die tijd ook : luisteren en doen wat er gezegd wordt. Klaar. Geen 'Ja maar' of 'Daar heb ik geen zin in' en andere smoezen.
Ik moest er weer aan denken, toen de eigenaar van de Steyer auto Fenna probeerde aan te halen. Ik zei tegen hem, dat ie haar moest negeren. Als Fenna genegeerd wordt, komt ze vanzelf naar je toe. Maar meneer luisterde niet. Dus de aangelijnde Fenna blafte de hele camping bij elkaar. Meneer bleef maar tegen haar praten en proberen haar te benaderen. Erg irritant. Zelfs nadat ik hem gezegd had, dat Fenna bang voor mannen is, bleef ie maar doorgaan. Zucht.
"Straks ga je zeker waaks doen als ik wegloop", zei ie nog toen ie eindelijk ophield met dat gedoe. Fenna blafte hem nog na, maar op een andere toon. Tja, ook een hond kan schelden.