De ochtend heb ik voornamelijk in de bus doorgebracht. Hoewel ik de verkeerde accu via een pakketdienst kon retourneren en een andere kon ontvangen, besloot ik zelf naar Amsterdam te rijden.
Ik moest voor het retour zenden kosten betalen en... ik was benieuwd hoe het met het wegennet naar en rond de hoofdstad gesteld is. Ik ben er al in geen jaren, bijna 2 decennia, geweest. Omdat ik problemen verwachtte met onze oude TomTom, heb ik gewoontegetrouw maar eerst op de kaart gekeken. Het kwam erop neer, dat ik nog voor de Coentunnel van de A10 af moest en dan was ik zo goed als vlakbij het adres.
Het was niet druk onderweg. De rijbanen waren in aantal flink uitgebreid. Ik moest echt goed opletten om niet per ongeluk van de route af te wijken. Tot aan Amsterdam was de TomTom betrouwbaar. Daarna begon ie te kakelen over links en rechts afslaan. Om plots weer bij zinnen te komen. Dat krijg je wanneer je zo'n oud ding hebt, dat niet meer bijgewerkt kan worden. Maar dan gaat het verkeerd. Vanwege de drukte ontging mij de A10 richting de Coentunnel. Ik was plots op de A8 naar Zaandam terechtgekomen! Dankzij mijn lagere school opleiding, wist ik dat ik ergens moest zien te keren. De Tom hield (wijselijk) zijn mond. Ik hoorde geen gegiechel. De route leidde mij door de Coentunnel vanaf het noorden. Direct na het verlaten, nam ik de afslag. Want vlak voor de tunnel moest ik zijn. Wat denk je? Volgens mij moest ik vlakbij het bedrijf zijn. Maar Tom zei dat ik linksaf moest. Dat deed ik maar. Omdat ik nergens een straatnaambord zag, ben ik gestopt en heb ik het een aan groenwerker gevraagd. Ja hoor, ik had rechtsaf gemoeten. Toen ik de bus gekeerd had reed ik in nog geen twee minuten bijna tegen het pand aan. Ik overwoog de TomTom uit het raam te gooien, maar ik hield me in. Geen tech-zwerfvuil dus.
Ik moet zeggen, dat het omruilen van de accu zeer soepeltjes verliep. De servicemedewerker was zo aardig om de oude en later de nieuwe te tillen. Ik had de oude meegenomen om hem qua maatvoering te vergelijken. Al met al ben ik zeer tevreden over de klantenservice van Accudeal. Voor de terugweg had ik geen Tom nodig. Ik volgde gewoon de blauwe borden. Na tweeƫneenhalf uur reed ik weer ons straatje in. Ondanks twee stops onderweg (heen en terug) was mijn grijze hoofd wat volgelopen. Maar.... ik heb missie volbracht.