zaterdag 26 juni 2021

Te warm voor mij

Vanwege het mooie weer dacht ik : "Kom ik ga wat openbaar groen snoeien." Maar toen ik eenmaal begonnen was, kreeg ik al weer spijt. Het is veel te warm voor mij. De nieuwe Syrische buurtbewoner kwam naar buiten en stelde zich voor. Leuk! Hij spreekt inderdaad maar een paar woordjes Nederlands. Ik zei tegen hem, dat ik geen enkel woord Arabisch ken. Dus wist hij meer dan ik. Over Allahu akbar heb ik maar wijselijk gezwegen.
Omdat ik met de heggenschaar bezig was, vroeg hij mij of ik zijn paadje naar de voordeur ook even wilde vrijmaken. Dat heb ik voor hem gedaan. Hij was er blij mee. Daarna vroeg hij welk groen hij uit zijn tuintje moest verwijderen. Ik heb hem de planten aangewezen. Hij begon direct met het verwijderen ervan. Met wortel en al. Voor mij was het lunchtijd. En te warm om het snoeien voort te zetten. De gft kliko was trouwens ook vol. Einde oefening.