dinsdag 29 juni 2021

Ontslag De Boer

In een aantal gevallen heb ik een opdracht geweigerd. De ene keer omdat men niet aan mijn voorwaarden wilde voldoen. Ik wilde dat het lopende project pas op de plaats zou maken voor een tussentijds onderzoek en op grond van de resultaten een herstart. De andere keer, omdat ik mezelf op dat moment nog niet voldoende gekwalificeerd vond. Aan dat laatste dacht ik toen de KNVB Frank de Boer vroeg als trainer van Oranje. Hij was eigenlijk 2e of misschien zelfs derde keus. Daar had De Boer gewoonweg Nee op moeten zeggen, afgaande op zijn resultaten. Tot dan was hij als coach al drie keer mislukt. Oranje was de vierde op een rij. De Boer heeft de eer aan zichzelf gehouden en heeft zelf ontslag genomen.
Nu hoor ik tot mijn stomme verbazing namen rondgaan, waarvan ik denk : "Ja hoor, niets geleerd." Men wil graag een Peter Bosz, Slot of Ten Hag als trainer. Die lijken mij geschikt, maar ze staan al onder contract. En dan volgen namen van Cocu en nog zo'n bekende ex-voetballer, die nauwelijks succesvol is. Dan denk ik : "Houd toch op mensen! Neem toch een rot in het vak."