maandag 14 juni 2021

Een halfbroertje

Hier om de hoek staat sinds het weekend een zeer fraaie Citroën Jumper. Hij is knalrood en qua model hetzelfde als onze Ducato. Toen ik de eigenaar buiten zag zitten, ben ik even een gesprekje over zijn bus aangegaan. Ja, ja, meneer is apetrots op zijn bus. Logisch. De bus is ooit gebruikt voor rolstoelvervoer. Net zoals de onze. Hij heeft hem zelf omgebouwd tot kampeerbus. Omdat hij familie heeft in de autowereld, is ie overdreven goed van top tot teen onderhouden. Hij ziet eruit alsof ie zo uit de showroom gekomen is. Meneer is wel erg handig, maar heeft geen verstand van motortechniek. Dat laat ie aan zijn familie over. Zijn bus heeft overigens een 2 liter benzinemotor. Hij zei nogmaals dat ie heel erg trots op zijn bus is. Vooral omdat ie al 16 jaar oud is. Eindelijk wist ik hem af te troeven, met de mededeling, dat onze bus ruim10 jaar ouder is. Ik vertelde hem wel over de Italiaanse roestduivel. Hopelijk heb ik hem niet bang gemaakt en kan hij nog lang blijven genieten van het halfbroertje van de Ducato.