zondag 27 juni 2021

Geen gemaskerd bal meer

De Britse kloon /clown variant van Hugo de Jonge stond uitgebreid met zijn adviseur te tongen (rijmt toevallig). Tussendoor roept ie dat iedereen een masker moet dragen en de onderlinge afstand 1,5 meter moet bedragen (rijmt met opzet). De Brit staat symbool voor heel veel politici. Voor de camera's houden ze zich aan de regels, maar daar buiten niet. En wij maar hun regeltjes opvolgen.

Gisteren kon ik zowaar weer even gewoon winkelen. Jammer dat wat ik wilde kopen, niet in voorraad was. Maar ach, ik heb weer gefietst. Het was erg aangenaam om zonder mondmasker weer rond te lopen. Sporadisch zag ik mensen met een masker. Van mij mogen ze hoor.
Toen ik in de bouwmarkt was liep daar ook een vrouw met een mondmasker op haar toet. Ik bekeek net een soort foldertje, waarin geadviseerd werd een speciaal masker te dragen als er met de verf gespoten zou worden. Dat was geen medisch masker, maar zo'n
professioneel ding (foto boven). Ik zie die ook als men asbest sloopt. Dan draagt men zelfs complete pakken. Of wanneer de brandweer een brandend gebouw betreedt of een woning met een gaslek. Stuk voor stuk situaties waarin sprake is van een dodelijke dreiging.
Volgens De Jonge is het coronavirus ook dodelijk. Ik vind het dan wel raar om dan zo'n flut mondkapje te moeten dragen.