maandag 14 juni 2021

Geen zonaanbidder

Met zonnig weer zit ik het liefst in de schaduw. Bruiner word ik toch wel. Ik ben ook geen type dat naar het strand gaat in de zomer, om daar in het zand te liggen bakken. Wel in de andere seizoenen, maar dan om te wandelen. Er zijn mensen die wel graag in de zon zitten. Er zijn erbij die flink overdrijven. Vooral tijdens vakanties kom ik ze tegen. Knalrode lijven en gezichten. Telkens weer. Ik zou ze zo naar Beverwijk willen doorsturen. Zo erg komt het bij mij over.
Hier op de camping zijn ze ook aanwezig. Ze liggen met knalrode lijven uren in de zon. Iedereen zou inmiddels moeten weten, dat het op die manier vitamine D verzamelen heel erg ongezond is. Vanwege de kans op huidkanker. Nee, doe mij dan maar een moot vis. Om in de schaduw de vis met vitamine D naar binnen te werken en van te genieten.