donderdag 24 juni 2021

Dit is geen krant

Dankzij een pijnstiller heb ik de nacht bijna ouderwets doorgebracht. Bijna, want bij sommige bewegingen (tijdens mijn slaap!) werd ik toch even wakker van mijn pijnlijke rug. Maar het herstel is merkbaar. Ik ben niet zo voor het gebruik van medicijnen. Dus grijp ik niet bij elk wisje wasje naar een pil of drankje. Ik gebruik hooguit een pleister of verband en een ontsmettingsmiddel. Voor de rest laat ik de natuur zijn werk doen. Ik ben begin jaren 70 wat wijzer geworden, toen ik voor Beecham Laboratories werkte. Ik had niet direct te maken met de farmaceutische kant, maar hoorde wel de verhalen aan. Vooral die over placebo's. Veel 'pijn' zit tussen de oren. Daarom denk ik ook  nu weer : het is maar tijdelijk, het zal weer overgaan. Dat is mijn placebo. Ik ben ook helemaal geen hypochonder, ondanks wat ik in mijn directe omgeving heb ervaren.
Soms krijg ik reacties van lezers, die denken dat mijn blog een krant is. Dat is natuurlijk niet zo. Alleen de naam al zegt genoeg, lijkt me. Het is een verzameling van gedachtespinsels, die meestal gebaseerd zijn op gebeurtenissen in het heden of verleden. Dus pin me niet vast op feiten, al vormen die wel vaak de basis van mijn spinsels.