dinsdag 29 juni 2021

Achter het gaas

Het is mij /ons niet gelukt het witte geplastificeerde gaas te bemachtigen. Nergens in voorraad. Een relatie tussen dat gaas en corona c.q. thuiswerken hebben ik nog niet kunnen achterhalen. Het is daarom grijs gaas geworden.
Ik heb er twee stukken uitgeslepen (slijptol) en die als luikjes voor de open kastjes gemonteerd. Het was wat gedoe om de juiste maat te nemen. Ik wilde per se een heel stukje gaas (met hele vierkantjes) gebruiken, zonder uitsteeksels.
Als scharniertjes heb ik oogjes gebruikt van spandraad waarmee men vitrage pleegt op te hangen. Als stopper heb ik de bolletjes gebruikt. De paneeltjes worden namelijk met een elastiek (met haakjes een beide uiteinden) gesloten gehouden. Zonder de stopjes / bolletjes zou het paneeltje naar binnen getrokken worden. Vandaar. Het ziet er niet verkeerd uit, die grijze kleur. Tijdens de komende vakantie kan ik de boel weer verfijnen. Als ik daar tijd voor en zin in heb natuurlijk. Tot nu ben ik weer content.