maandag 15 oktober 2018

Oud worden

Oud worden heeft zoveel mooie kanten. Omdat ik bijna 70 ben, kan ik nagenieten van heel veel mooie momenten. Zelfs tot aan die van mijn kleuterschool toe. Maar vooral de jaren 60 en 70, die ik heel bewust heb mogen meemaken. En wat heb ik daarvan genoten. Wat een mooie tijd! Niet alleen de foto's, ook de vele muziekvideo's maken het mogelijk om desnoods dagelijks van die jaren te genieten. Ik ben in wezen een rijk mens. Stel ik zou pas in de jaren 60 of 70 geboren zijn, of later, dan heb je toch net de gelukstrein gemist?
 Daarna begon de hele mikmak flink af te takelen. Ik kan niet zeggen dat het sindsdien beter geworden is. In wezen komt menige voorspelling uit de jaren 60 uit. Er werd toen al gesproken over geweld en seks op allerlei 'stations' (= media). Dat geweld gewoon zal worden (games) en dat de Koude Oorlog beëindigd zal worden en een periode van schijnvrede zal aanbreken. Ben ik toch maar blij in die gelukstrein terecht te zijn gekomen. Ik hoef straks al die nare voorspellingen niet mee te maken. Onze nazaten moeten de mouwen opstropen om het tij te keren. Hoewel, er zijn mensen die zeggen dat we al dood zijn en ons in een hel bevinden. Nou, nou. De jaren 60 en 70, wat een waterval van muziek! Het duurde even voordat ik alles gehoord en gezien had.