vrijdag 5 oktober 2018

Naar de maatschappelijk werker

Via een huisarts ben ik aan het begin van mijn donkere periode een keer doorverwezen naar..... een maatschappelijk werker. Ik heb de brave man twee keer bezocht en realiseerde me toen, dat ik er een aantal problemen had bijgekregen. Terwijl het de bedoeling was een probleem kwijt te raken.
Later hoorde ik meer soortgelijke klachten over de maatschappelijk werker. Ik ben niet bekend met de achtergrond van zo'n iemand. Mijn maatschappelijk werker maakte op mij de bekende geiten wollen sokken indruk. Zo'n typisch sociale academie figuur. En inderdaad, daar heeft een mens als ik weinig tot niets mee aan. Inhoudelijk kan ik me niets herinneren van die gesprekken. Ik houd het er maar op, dat ik toen ook al niets in me opnam. Ik weet wel dat ze zinloos waren. Al leerde ik toen wel weer een les. Een andere dan waarvoor ik kwam. Ik besloot toen naar een echte psycholoog te gaan. Die man deed me realiseren, wat er bij de maatschappelijk werker fout gegaan was; gebrek aan deskundigheid.