zaterdag 27 oktober 2018

Afspraken

Gedurende mijn loopbaan heb ik een paar keer mensen ontmoet, die beweerden zich niet aan afspraken te kunnen houden. Ik geloofde hen niet, want op mijn vraag of ze dagelijks te laat of te vroeg op het werk verschenen, was het antwoord 'neen'. Ze vergaten ook nooit op tijd te pauzeren en naar huis te gaan. Ze waren ook altijd op vergaderingen aanwezig, omdat ze anders gekort werden op hun vergoeding. Kortom, inconsequent gedrag afgedekt met een rotsmoes.
Ook in mijn privé-omgeving kom ik mensen tegen, die beweren zich niet aan afspraken te kunnen houden. Toch hebben ze een baan, die volgens mij barst van de afspraken, zoals werkroosters, arbeidsvoorwaarden enzovoort. Laten we wel zijn : het hele leven is één grote afspraak. In het algemeen gaan mensen die beweren problemen te hebben met afspraken erg selectief te werk. Vaak is het net hoe het hen uitkomt. Dat ze op dat punt niet zo intelligent zijn blijkt uit het feit dat ze denken anderen daarmee voor de gek te houden.