woensdag 17 oktober 2018

Een rammeltje

Na de vervanging van zowel de veren als de schokdempers, klonk na verloop van tijd een rammelend geluid. Na wat speurwerk, bleek het geluid van linksachter te komen.  In eerste instantie dacht ik aan een niet geheel goed vastgezette schokdemper. Na het aandraaien van de moeren echter, bleef het geluid waarneembaar.
Ik ben even onder de Lupo gedoken en toen ik aan de linker demper trok hoorden we weer dat geluid. Aha! De rechter hield zich keurig stil. Ik trok maar de voorzichtige conclusie dat het aan de linker schokdemper lag. Er zat speling tussen de buis en de zuigerstang.
Gelukkig had ik de oude Monroes bewaard. In overleg heb ik toen besloten de oude dempers weer te monteren. Helaas had ik de moeren weggegooid. Die van de nieuwe pasten er niet op, vanwege een andere spoed. Sonja heeft toen een demper meegenomen en een paar nieuwe moeren gehaald. Samen hebben we de beide dempers vervangen. En zie : rammel verdwenen! En.... Sonja weet inmiddels hoe ze schokdempers kan vervangen.