dinsdag 9 oktober 2018

Gemakkelijke slachtoffers

In het algemeen komt het mij over, dat mensen die zich zoveel als mogelijk aan de regels houden en hun steentje op een positieve manier bijdragen aan onze maatschappij, vaak ten prooi vallen aan hongerige ambtenaren van overheden in het algemeen en het UWV, Justitie en De Belastingdienst in het bijzonder.
Neem nou de controle op de WW door het UWV. Dat arbeidsmigranten er zo gemakkelijk mee weg kunnen komen, is onbegrijpelijk. Terwijl ik na ruim 30 jaar full time werken op een zeer onvriendelijke manier diverse keren binnenstebuiten gekeerd ben. Men deed alsof ik een notoire fraudeur was op het gebied van uitkeringen en ik moest zo snel mogelijk weer aan het werk. Zelfs toen ik nog werk had en ik me uit voorzorg (moest) aanmelden bij het UWV i.v.m. een dreigend ontslag (faillissement), werd ik zo behandeld. Het kan zijn dat ik mijn kleurtje ook niet mee had, hoor. Als ik mijn situatie vergelijk met die van arbeidsmigranten, dan ben ik zeer, zeer slecht behandeld door het UWV.
Ik zal niet de enige zijn geweest. Er zullen er velen zijn, die net zo slecht behandeld zijn / worden als ik. Ik heb me een aantal keer over die behandeling beklaagd. Zonder succes. En dan heb ik het niet eens over de inhoudelijke zaken. Daar bakte het UWV toen ook weinig tot niets van.